10 nejčastějších chyb přípravy neprůstřelné kávy

  • čtení na 6 min.

10 nejčastějších chyb přípravy neprůstřelné kávy

I když oceňujeme každý kreativní nápad, tak na některé věci si prostě musíme dát pozor, pokud chceme dostat z neprůstřelné kávy, speciálního receptu s máslem, kokosem a MCT, kýžený efekt. Čtěte dál a vyvarujte se nesprávného mletí, výběru špatných tuků a dalších častých chyb v přípravě.

Nejčastější chyby, nebo proč vám to nechutná a nefunguje

Cílem tohoto článku je poukázat na nejčastější chyby, se kterými se setkáváme, když přijde řeč na přípravu neprůstřelný kávy. I když je skvělé, že neustále experimentujeme a hledáme vychytávky, jisté věci dohromady nejdou. Které?

  1. Do kávy nepřidáváme žádný cukr ani jiná sladidla, ať už med, javorový sirup nebo agáve. Jediná dovolená je čistá stévie, ale ani to bych neřešil.
  2. Do kávy nepřidáváme mléko a už vůbec ne sójové. Jedinou možností je kokosové, pravé mandlové mléko bez cukru a jiných přídavků, nebo čistá a ideální BIO smetana.
  3. Pro správnou krémovou konzistenci je nutné přidat adekvátní množství másla (12-20g), kávu mixovat mini mixérikom nebo ručním ponorným mixérem. Jinak zůstanou olejové oka na povrchu.
  4. Pokud chceme kávu pít jako teplý nápoj, nepřidáváme protein. Jedinou možností je míchat POWER protein Powerlogy Collagen, který se rozpouští i v teplých nápojích.
  5. Pro maximální efekt vynecháváme i smetanu. Totiž podobně jako mléko váže více antioxidantů a obsahuje také více mléčného cukru – laktózy – než máslo nebo Ghee, které neobsahuje žádnou.
  6. Na kvalitě másla a kokosového oleje záleží. Ať vám ani nenapadne použít margarín či nekvalitní máslo, které nemá alespoň 80% tuku. Stejně důležitá je panenskosť a kvalita kokosového oleje. Ideální pro kýžený efekt eliminace hladu a podpory tukového metabolismu používáme MCT olej. Více info o rozdílu oproti kokosovému zde.
  7. Do kávy nedáváme sádlo ani škvarky. I když možná milujete zabijačkové speciality a ze zdravotního hlediska by to nebyl až takový problém, nemohu garantovat chuť a plynulost trávení. Tento tuk má totiž už o něco komplikovanější vazby a nezískáte tak antibakteriální, ani antivirální benefity kokosového oleje.
  8. Do kávy nelijeme jiné, ​​i když možná zdravé oleje! Pozor na jakékoliv rostlinné oleje, které obsahují omega-6 mastné kyseliny. Stejně i na zdravé věcičky jako lněný, avokádový, zda dýňový olej, které při zahřátí rychle oxidují a nebyly by tak pro organismus prospěšné.
  9. Ke kávě s tuky nejíme kromě mandlí, makadamových ořechů a hořké čokolády nic jiného. Arašídy mají mnoho omega-6 mastných kyselin, stejně i kešu by vás mohly zatížit o něco více. Pokud čokoládu, tak pouze hořkou s alespoň 85% -ním obsahem kvalitního kakaa (ideálně vysoká kvalita, ať už BIO nebo bean to BAR).
  10. Kávu nesmíme propálit, ani extrahovat více než 3,5 minuty.

Pro zdravou energetickou kávu je důležitá i správná příprava. Kávu si můžete klidně i zalít, jen ji neprepáľte vroucí vodou a zároveň neextrahujte déle než 3,5 minuty, což je klasický problém zalévaného „turka“. I „velké espresso“ je v tomto směru chybou, protože do kávy dostáváte nevhodné třísloviny a příliš mnoho kofeinu.

Jak má vaše káva vlastně vypadat?

Jelikož zde často zmiňujeme tuky, musím zdůraznit, že velmi záleží na správném výběru. Z tohoto pohledu je třeba si uvědomit, že není máslo jako máslo, stejně Ghee, jako Ghee. Ideální pokud si zajistíte BIO máslo, nebo žluté, nepasterizované, od krávy, kterou farmář nechal pást se na trávě. Dobrou a jistou alternativou je tak právě Ghee. Více detailních info a kvalitě a výhodách Ghee najdete v tomto našem článku.

Zároveň opakování je matkou moudrosti, a tak si ještě jednou připomeňme důležitost adekvátního a hlavně čerstvého mletí kávy a detailní přípravu. Čerstvé mletí není žádná věda. Více detailů ve videu, kde na můj styl docela pomalu vysvětluji všechny detaily.Proč je neprůstřelná káva s máslem a MCT užitečným řešením snídaně?

Proč je neprůstřelná káva s máslem a MCT užitečným řešením snídaně?

Věděli jste, že u většiny lidí je jednou z hlavních podvědomých obav strach z nedostatku jídla a tedy z toho, že budou hladoví? I proto potřebujeme jako první vyřešit právě tuto otázku a dodat mozku živiny tak, že vám ani nenapadne sáhnout po něčem sladkém. Pak budete schopni úplně v pohodě vnímat až ten skutečný hlad. Mozek totiž dost dobře funguje na zdravých tucích a když takto dokážete aktivovat částečnou KETO zónu, tak je i na 90% pravděpodobné, že se zbavíte vlčího hladu a neudržitelné chuti na fastfood, či sladkosti. Zároveň tak přispějete k tréninku vašeho tukového metabolismu a zlepšete si postupně i metabolickou flexibilitu, která vede k vysoké energii na každy den. Ti z nás, kteří tyto principy testovali na vlastní kůži už nyní vědí, že je opravdu efektivnější dát si do ranní kávy polévkovou lžíci másla a polévkovou lžíci MCT oleje jako klasické mléko, či dokonce cukr. Takto víte aplikovat částečné hladovění bez stresu, což je super výhodné zejména pro ženy. Nemusí to být každý den střik !!! Benefity pocítíte již při aplikaci minimální dávky kávového dopoledního hladovění 2 krát týdně.

Prosím, neváhejte napsat do komentů vaše zkušenosti, chyby, pochybnosti, zda nové zjištění z toho jak jste kávu s máslem a MCT začali konzumovat.

Komentáře 1

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Dobrý den, je možné, že po pravidelné přípravě ranní neprůstřelné kávy se snížila během dvou měsíců hmotnost cca o 5kg??

Nejnovější informace ze světa funkčních potravin

Odebírejte Powerlogy newsletter a získejte -7 % na první nákup