Proč nemá být čokoláda sladká jako cukr?

Proč nemá být čokoláda sladká jako cukr?

Odmalička považujeme čokoládu za sladkost. Jedli jsme ji jako odměnu či dezert a častokrát jsme jí neměli dost. A nemáme jí nikdy dost ani teď. Čokoláda jako taková však prošla zásadním vývojem a upustila od své pravé podstaty. V běžně dostupných konvenčních „čokoládkách“ najdeme více cukru než kakaa. A s tím může mít lidský organismus reálný problém. Proč se změnila původní receptura?

Čtěte dál a dozvíte se:

  • Proč naše Powerlogy čokoláda neobsahuje tolik cukru.
  • Proč nabízíme čokoládu bez mléka a umělých konzervantů.
  • Jak čokoláda může podpořit imunitu.
  • 4 pozitivní účinky čokolády.
  • Jak si dát sladké bez pocitu viny.

Zapomněli jsme na chuť čokolády

V mléčných čokoládách najdete kakaa minimum a v bílých ho budete hledat zcela zbytečně. Tak se z čokolády opravdu může stát „cukroláda“ s minimem prospěšných látek a s maximem nežádoucích. Jedna jediná věc, která pravděpodobně lidi uspokojuje, je její sladká chuť. Řeč je o velmi kratičkém efektu, kdy chuť vnímáme jazykem. Je to však chuť čokolády nebo cukru? Efekt přeslazených potravin sice necítíme okamžitě, ale v dlouhodobém horizontu může na tělo působit až toxicky.

Vraťme se k čisté chuti čokolády

Donedávna byla čokoláda vnímána jako sladká pochoutka na potěšení chuťových pohárků, avšak dnes se pomalu vracíme k jejímu kořenům. Hořká čokoláda je synonymem zdravé potraviny, která slouží například na podporu imunity. Navíc je výborným zdrojem některých vitamínů, minerálů a prospěšných polyfenolů.

Obsah kakaa je základním parametrem při výběru kvalitní čokolády, která je chutná a prospěšná pro náš organismus. I tento druh čokolády může plnit funkci odměny v dietách jako low carb či keto. Máme však na mysli čokoládu s obsahem kakaa 70 % a více.

Co zdravé a důležité najdeme ve 100 gramech čokolády?

DDD – doporučené denní dávky

  • Vápník 73,7 mg (7 % DDD)
  • Železo 12,0 mg (67 % DDD)
  • Hořčík 230 mg (58 % DDD)
  • Fosfor 311 mg (31 % DDD)
  • Draslík 722 mg (21 % DDD)
  • Zinek 3,3 mg (22 % DDD)
  • Měď 1,8 mg (89 % DDD)
  • Mangan 2,0 mg (98 % DDD)
  • Selen 6,9 mikrogramů (10 % DDD)

4 pozitivní účinky čokolády

Snižování rizika srdečně-cévních onemocnění a s nimi spojeného vysokého krevního tlaku i cholesterolu. Snižování rizika souvisí zejména s vysokým množstvím polyfenolů a dalších aktivních látek v čokoládě.

Protizánětlivé účinky – čokoláda obsahuje látky s protizánětlivými vlastnostmi, které snižují nežádoucí záněty v těle.

Zlepšování nálady a funkce mozku – zlepšování funkce mozku mají na svědomí zmíněné polyfenoly a zdravé tuky v kakau.

Pozitivní vliv na pokožku – na základě složení čokolády Harvardská univerzita publikovala seznam vitamínů a minerálů, které jsou mimo jiné důležité pro zdraví pokožky.

Nemusíme ze svých životů vypustit sladkosti nebo čokoládu. Podstatné je, abychom si uměli vybrat kvalitní suroviny a z nich vytvořené potraviny. U nás v Powerlogy jsme proto definovali pojem „funkční potraviny čisté chuti“. Věříme, že každý si může dopřát různá jídla a necítit se provinile. Důležité je myslet na kvalitu a původ potravin.

Dobrou chuť!

Objevte výhodné balení

Komentáře

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Zatím tady nejsou žádné komentáře.

Nejnovější informace ze světa funkčních potravin

Odebírejte Powerlogy newsletter a získejte -7 % na první nákup